MENU
Obudowa źródełka leśnego.

Dodał: Zbigniew Waluś° - Data: 2014-09-10 10:18:47 - Odsłon: 1664
16 sierpnia 2014

Data: 2014:08:16 14:23:47   ISO: 360   Ogniskowa: 18 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5100   Przysłona: f/5.6   Ekspozycja: 10/1250 s  


Górski potok, w którym kryształowa woda rzeźbi kształty skalistego dna. Uzdrawiająca i oczyszczająca moc wody pomaga usunąć szkodliwe energie z organizmu. Właściwości źródlanej wody były znane już dawnym mieszkańcom tej wsi.
Za

  • /foto/4557/4557233m.jpg
    2014
  • /foto/4557/4557234m.jpg
    2014
  • /foto/4557/4557235m.jpg
    2014
  • /foto/4557/4557239m.jpg
    2014
  • /foto/4557/4557240m.jpg
    2014
  • /foto/4932/4932471m.jpg
    2014
  • /foto/6672/6672385m.jpg
    2017

Zbigniew Waluś°

Poprzednie: Źródło Aleksandry Strona Główna Następne: Krzyż Męka Pańska II


Zbigniew Waluś | 2014-09-10 11:06:54
Polecam temu kto mnie tak poprawia .
maras | 2014-09-10 11:59:23
Ad.1 Zmiana nazwy miejscowości musi być dokonana zgodnie z prawem, a co za tym idzie musi być ten fakt ujęty w dzienniku urzędowym. Sama zmiana tabliczki nie powoduje zmiany w sensie administracyjnym. Dlatego jeżeli zmieniamy nazwę miejscowości (dot. to administratorów regionalnych) to musi być to oparte na akcie prawnym. Dlatego zadałem to pytanie, bo jak zaznaczyłem wcześniej w Terycie nie ma żadnych zmian. Ad.2 Uzupełniłem poprzez zmianę nazwę obiektu " Obudowa źródełka" na " Źródło Aleksandry w Wójtówce" i krótką notkę.
Stan | 2014-09-10 12:09:42
Kto to może być? Podobno "cyfrowy" wykaz miejscowoości natychmiast odnotowuje urzędowe zmiany, na podstawie przesłanych z terenu wniosków. Niestety, dalej wyświetla się wioska Wójtówka... :-)
Zbigniew Waluś | 2014-09-10 18:24:47
Linkowanie się nie udało. To miało być pismo tutejszego Urzędu Miasta w sprawie nazw sołectw. Maras, czy Ty jako nadredaktor możesz przeforsować tak aby można było poprawiać komentarze w ciągu np. pięciu, czy dziesieciu minut. Mniej by było nieudanych prób linkowania, czy nawet błędów.
Zbigniew Waluś | 2014-09-10 18:44:26
Aleksandra to imię pani sołtys. Zresztą obudowa znajduje sie niedaleko siedziby p.sołtys. Zapewne jest autorką tekstu, umieszczonego w opisie obiektu.
maras | 2014-09-10 21:44:54
Nie jestem "nadredaktorem" :)) nie ma u nas takiej funkcji, jestem jedynie jednym z kilku administratorów głównych. Co do usuwania komentarzy to kiedyś omawialiśmy tą sprawę i zostało, że taką możliwość mają jedynie "główni" - usunę ten komentarz. Wracając do nazwy miejscowości to pismo Urzędu to jeszcze nic, musi być Uchwała, potem ogłoszenie w dzienniku urzędowym. Może to jest dopiero propozycja, która ma być zrealizowania? Pamiętasz sprawę "Karpacza Górnego" i "Bierutowic"? Wyszło, że mimo Uchwały, nazwa pozostała stara - Karpacz Bierutowice... Sprawa Wojtówki vel Wójtówki wymaga dogłębnego wyjaśnienia. Twoja informacja dot. Aleksandry jest ciekawa :) Powinieneś dołączyć ją do opisu obiektu.
Zbigniew Waluś | 2014-09-10 22:31:37
Ale jesteś najbardziej aktywny. Ja o tych formalnościach to wiem. Opisuje tylko jak to wygląda, tu w terenie. Nie jest to wszystko takie czarno - białe. Odnośnie usuwania komentarzy, czy bardziej poprawiania. Pisałem kiedyś o tym, ale nie przypominam sobie dyskusji. Może przegapiłem..
maras | 2014-09-10 22:45:17
Zbyszek, to może do czasu uprawomocnienia się tej sprawy, wrócimy do poprzedniej nazwy.
Petroniusz | 2014-09-10 22:43:47
Mały krok w wyjaśnianiu prawidłowej nazwy miejscowości to uzasadnienie do uchwały Rady Miejskiej Lądka-Zdroju nr XXVI/162/12 z dnia 30 sierpnia 2012 w sprawie konsultacji z mieszkańcami w zakresie zmiany urzędowych nazw wsi Wójtówka oraz Stojków. Uchwała z uzasadnieniem dostępna jest pod adresem (po kliknięciu dokument jest ściągany na dysk). O wynikach konsultacji i dalszych działaniach nic na razie nie znalazłem. Natomiast, co ciekawe, we wszystkich oficjalnych dokumentach, np. statucie Miasta i Gminy Lądek-Zdrój czy statucie Sołectwa Wojtówka (a także wielu innych), występuje nazwa Wojtówka. :)
maras | 2014-09-10 23:06:42
Czyli część formalności została podjęta, ale finału jeszcze nie znamy...
Zbigniew Waluś | 2014-09-11 08:35:30
Jestem jednak za Wojtówką i Stójkowem. Nie chce stawac w "poprzek" lokalnej tradycji. Dajmy sobie np. dwa lata na okres przejściowy. Chociaż ten Stojków kompletnie mi obco brzmi.
maras | 2014-09-11 08:53:59
Zbyszku, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lokalnej społeczności możemy w tym przypadku zastosować dualizm w nazewnictwie do czasu aż ukaże się oficjalnie potwierdzenie w publikacjach urzędowych.
Petroniusz | 2014-09-11 09:26:42
Znalazłem formalne potwierdzenie, że jest jednak Stójków: Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 13 grudnia 2013 r. w sprawie ustalenia, zmiany i zniesienia urzędowych nazw niektórych miejscowości oraz ustalenia nazwy obiektu fizjograficznego, załącznik nr 2 . Ale o Wojtówce/Wójtówce nie ma tam ani słowa.
Petroniusz | 2014-09-11 09:41:22
Ale za to w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego mamy statut Sołectwa Wojtówka , który w §5 ust. 1 mówi: "Siedzibą władz Sołectwa jest wieś Wojtówka". Jeżeli ten statut z nazwą Wojtówka przeszedł przez sito prawników Wojewody i funkcjonuje w obiegu prawnym jako oficjalny dokument, to chyba z czystym sumieniem możemy stosować nazwę Wojtówka.
maras | 2014-09-11 10:37:00
Ale właśnie o to chodzi, że jest to jedynie uchwała, która nie ma jeszcze mocy sprawczej tylko jest etapem do przeprowadzenia zmiany nazwy miejscowości. Powinno być to ogłoszone w Dzienniku Ustaw tak jak ze Stójkowem. A propos, to dobre stwierdzenie - "przez sito prawników", he, he.
Petroniusz | 2014-09-11 11:40:16
Przejrzałem wszystkie przepisy ustalające nazwy miejscowości po roku 1945 i faktycznie: po Rozporządzeniu Ministrów: Administracji Publicznej i Ziem Odzyskanych z dnia 9 grudnia 1947 r. o przywróceniu i ustaleniu urzędowych nazw miejscowości, w którym ustala się nazwę Wójtówka nie wydano żadnego aktu prawnego zmieniającego tę nazwę. Masz rację, że póki co powinniśmy się trzymać nazwy urzędowej Wójtówka ale popieram pomysł aby oprócz nazwy oficjalnej zastosować nazwę zwyczajową Wojtówka, która mocno zakorzeniła się wśród mieszkańców.
maras | 2014-09-11 12:04:26
Howgh!
Zbigniew Waluś | 2014-09-11 17:38:00
Nic dodać, nic ująć w sprawie Wojtówki. Petroniusz ja do Ciebie wysłałem meil w sprawie nazwy obozu koncentracyjnego w Rogoźnicy. Jeszcze w tamtym tygodniu. Dotarł do Ciebie ?
Petroniusz | 2014-09-11 23:41:02
Nie znalazłem. Wyślij, proszę, raz jeszcze.