" KOLEJ SOWIOGÓRSKA "
Spółka kolejowa Eulengebirgsbahn AG zu Reichenbach powstała 25 czerwca 1899r. Akcjonariuszami były m.in. Państwo (Preußischen Staat), powiaty: Dzierżoniów (Kreis Reichenbach), Ząbkowice (Kreis Frankenstein), Nowa Ruda (Kreis Neurode), firma Lenz &Co. zajmująca się budową kolei, a także wiele innych przedsiębiorstw i osób prywatnych. Jeszcze w 1899r. rozpczęto budowę, a do końca 1900r. oddano do użytku kolejne odcinki: Dzierżoniów (Reichenbach) – Pieszyce Górne (Ober Peterswaldau) – Bielawa (Langenbielau) – Srebrna Góra (Silberberg). W 1902r. uruchomiono kolejny odcinek do Ścinawki Średniej (Mittelsteine). Ostatni odcinek Kolei Sowiogórskiej ze Ścinawki do Radkowa (Wünschelburg) ukończono w grudniu 1903r.
Całkowita długość linii towarowo-osobowej wynosiła 54,9 km:
0,0 Reichenbach (Eulengebirge) Kleinbahnhof
3,2 Nieder Peterswaldau (Peterswaldau Niederbahnhof)
4,6 Mittel Peterswaldau (Peterswaldau Mittelbahnhof)
5,9 Peterswaldau Stadion
7,0 Ober Peterswaldau (Peterswaldau Oberbahnhof)
10,7 Langenbielau Oberstadt
12,9 Steinhäuser
14,4 Neubielau
17,5 Weigelsdorf
20,4 Lampersdorf (Kr Frankenstein Schlesien)
24,0 Raschdorf
26,1 Silberberg Stadt
30,3 Silberberg Festung
32,7 Neudorf (Kr Neurode)
35,0 Volpersdorf
37,2 Ebersdorf (Kr Neurode)
40,3 Schlegel (Kr Neurode)
42,1 Nieder Schlegel
45,4 Mittelsteine Kleinbahnhof
47,9 Steine
50,7 Rathen-Albendorf
51,7 Ober Rathen
54,9 Wünschelburg
kolejne 7,0 km służyło wyłącznie do transportu towarowego:
Neubielau–Suckertshof 2 km
Ebersdor–Johann-Baptista-Grube 2 km
Mittelsteine Klb–Bahnkraftwerk 1 km
Wünschelburg–Heuscheuer Ladestelle 2 km
A oto znaczki opłat kolejowych :