Linię przez stację Lądek Zdrój oddano do użytku 14 listopada 1897 roku. Przebiegająca przez Lądek Zdrój linia kolejowa nosiła nazwę "Kolej Doliny Białej Lądeckiej" (Bieletalbahn, Landecker Biele Bahn). Kompleks stacyjny w Lądku Zdroju powstał w obecnym kształcie w 1912 roku (wtedy dworzec został powiększony o swoją zachodnią część). W jego skład wchodzi okazały (największy na całej linii), piętrowy budynek dworca z kasami, poczekalnią i restauracją, przylegająca do budynku drewniana wiata peronowa, szalet i magazyn we wschodniej części stacji. Układ torowy składał się z toru głównego z peronem, dwóch torów bocznych (przy jednym z nich był peron) oraz bocznicy do magazynu. Obecnie budynek jest zamieszkały, kasy w ostatnim okresie nie było, po restauracji nie ma śladu, a poczekalnia zamknięta, z torów fizycznie istnieje tylko jeden plus nieużywany ślepy do rampy magazynowej.
Pociągi pasażerskie nie kursują przez stację Lądek Zdrój od 15 marca 2004 roku, zastąpione przez Kolejową Komunikację Autobusową. A jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku były bezpośrednie wagony ze Stronia Śląskiego przez Lądek Zdrój do Katowic i Warszawy. Sama stacja znajduje się w znacznym oddaleniu od centrum miasta i części uzdrowiskowej, przy drodze wylotowej w kierunku Kłodzka. Za www.kolej. Na podstawie Uchwały Rady Miasta z 30 marca 2016 r. dworzec PKP został przejęty przez miasto Lądek- Zdrój. Na początku października rozpoczęto remont wiaty peronowej. Więcej
. Dodał. Z. Waluś.